Το μάθημα εισάγει στις αρχές της ακαδημαϊκής έρευνας και συγγραφής, δίνοντας έμφαση στη μεθοδολογική εγκυρότητα και στην ακαδημαϊκή δεοντολογία. Καλύπτει κύκλους ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας: διατύπωση ερευνητικού προβλήματος και ερωτημάτων, κριτική επισκόπηση βιβλιογραφίας, επιλογή και αιτιολόγηση μεθόδων, συλλογή και τεκμηρίωση δεδομένων, ανάλυση, ερμηνεία και παρουσίαση αποτελεσμάτων. Παρουσιάζονται σύγχρονα εργαλεία αναζήτησης πηγών και διαχείρισης βιβλιογραφικών αναφορών, τεχνικές αξιολόγησης αξιοπιστίας και εγκυρότητας πηγών, καθώς και κανόνες αποφυγής λογοκλοπής. Οι φοιτητές εξασκούνται στον οργανωμένο σχεδιασμό έρευνας (σχέδιο, δείγμα, όργανα μέτρησης/παρατήρησης), στην κωδικοποίηση και επεξεργασία δεδομένων και στη συγγραφή διαφορετικών ειδών ακαδημαϊκού κειμένου (δοκίμιο, ερευνητική αναφορά, άρθρο). Καλλιεργούνται εγκάρσιες δεξιότητες: αυτόνομη και ομαδική εργασία, τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων, εργασία σε διεπιστημονικά και διεθνή περιβάλλοντα, παραγωγή νέων ιδεών και κριτικός στοχασμός. Η αξιολόγηση γίνεται με εργαστηριακή εργασία ή/και γραπτές δοκιμασίες. Τελικός στόχος είναι οι φοιτητές να σχεδιάζουν και να υλοποιούν αξιόπιστες έρευνες και να παράγουν σαφή, τεκμηριωμένα κείμενα που συμμορφώνονται στα ακαδημαϊκά πρότυπα, συνδέοντας δημιουργικά θεωρία, μέθοδο και δεοντολογία.